EXCURSIE EN LEZINGEN 2022

Voor de komende periode hebben we de volgende excursie en lezingen gepland:

Excursie zaterdag 17 september naar Giethoorn

Op zaterdag 17 september staat er een excursie gepland naar Museum ’t Olde Maat Uus, Binnenpad 52 in Giethoorn.

Aanvang 13.30 uur.

Uit persoonlijke verhalen van markante inwoners komt van alles naar voren over turfwinning en bijzondere gebruiken. Alleen hier kun je een authentieke Gieterse boerderij van binnen zien. Ook het vissershuisje en het botenhuis geven een unieke indruk van het eenvoudige bestaan in dit waterrijke dorp.

De eigen bijdrage voor de excursie is € 2,50 per persoon. Indien u een museumjaarkaart heeft, verzoeken wij u deze mee te nemen.

of op 06-543 86 003 (na 18.30 uur). U kunt uw naam, aantal personen en telefoonnummer doorgeven aan Hans voor 10 september.

Lezing donderdag 13 oktober door Wil Schackmann

Op donderdag 13 oktober staat een lezing gepland, verzorgd door Wil Schackmann. De heer Schackmann houdt een boeiend betoog over liefde en romantiek in de koloniën, aangevuld met leuke anekdotes en verhalen.

Locatie: MFC “Dalzicht” te Oldemarkt, Frieseweg 39.

Aanvang 20.00 uur.

Lezing donderdag 3 november door Karst Berkenbosch

In het Rampjaar 1672 was het volk redeloos, de regering radeloos en het land reddeloos. Nu 350 jaar later is dit Rampjaar het jaarthema voor de Maand van de Geschiedenis. Ook Kuinre ontkwam niet aan dit Rampjaar.

De heer Berkenbosch houdt een boeiende lezing over de Friese Waterlinie en de rol van Bommen Berend aan de hand van foto's, film en beelden.

Locatie: MFC “De Botter” te Kuinre, Burchtstraat 3.

Aanvang 20.00 uur.

Voor lezingen geldt:
Inloop   : vanaf 19.30 uur is er koffie/thee verkrijgbaar
Aanvang: 20.00 uur precies.
Leden hebben gratis toegang voor max. twee personen.
Voor niet-leden geldt een toegangsprijs van € 3,--